2016. szeptember 25., vasárnap

Attila Védvonal Emléktúra 2016

A Skins4Skins csoportjából ketten indultunk neki az Attila Védvonal Emléktúrának.
Egyikünk sem gyakorlott túrázó, de ez minket nem riasztott el a rövidebb 31 km-es távtól.
Az indulási pont a Mogyoródi Szent László kilátónál volt. Sajnos előre nem neveztünk, így a Betyársereg kiállított számunkra egy lapot, melyet minden ellenőrzési pontnál pecsételtetni kellett, ezzel igazolva a túra teljesítését.
Azok, akik előre neveztek, kaptak egy kis könyvecskét egy rövid leírással a Védvonalról, pecsételő rubrikákkal és térképpel.
Túránk alatt végig jó idő volt, így nyakunkba is vettük rögtön a nem kevésnek mondható távot. A rendezők az útvonalat kék szalaggal jelölték, kb. 100 m-ként és minden kereszteződésnél. Ez nagy segítség volt mindenki számára.
Úgy egy óra jó tempójú séta után elértünk az első ellenőrzőpontra. Ezt Identitárius Egyetemisták Szövetsége biztosította. Pogácsa és egy beöltözött katonai hagyományőrző várt minket. Itt kaptunk egy külön kuriózumnak számító pecsétet. Nem sokáig időztünk, siettünk tovább.
Kb. 2 km múlva egy országúton kellet átvágni, majd a másik oldalon egy sűrű bokor együttesbe érve könnyen el lehetett tévedni annak, aki nem figyelt.
A következő pontot ismét a Betyársereg biztosította. Itt müzli szelettel és nápolyival vártak minket. Pár lelkesítő szó és már indultunk is tovább.
Talán ezután jött a legkönnyebb tereprész, így a szép környezetet is lehetőségünk nyílt jobban szemügyre venni.
Közben beértünk a következő pontra, melyet az Isaszegi Jobbik biztosított. Teával és zsíros kenyérrel kínálták a túrázókat. Ittunk egy kis tát, de enni nem szerettünk volna, nehogy ellustuljunk tőle, hisz itt már éreztük lábainkban a megtett kilométereket.
Ezután jött számunkra a mélypont…az Isaszegi temetőhöz vezető út és az utána jövő Keresztút meredek lépcső sora ekkor már embert próbáló volt. A Keresztút Jézus kálváriáját szimbolizáló emlékmű volt. Innentől kezdve minden lépés fájdalmassá vált, melyet nem sík terepen kellett megtenni. De kárpótolt a túra számomra legszebb és vadregényes része.
Beértünk a következő pontra, ahol ismét megkaptunk egy jól megérdemelt pecsétet és egy almát, melyet rágcsálva rögtön indultunk is tovább.
Sajnos ekkor már lankadt a figyelmünk és elnéztünk egy kanyart, ezzel csináltunk magunknak plusz 1,5 km-t.
Visszatérve a túra útvonalára, hamar elértük az ellenőrzőpontot, mely egy szakadék aljában volt. Kihívás volt a lejutás. Ezen a ponton a Farkasok vártak minket, kisebb military bemutatóval. Itt is kaptunk müzli szeletet energiapótlásnak. Kimásztunk a szakadékból egy kötélhágcsó segítségével. Innen már csak egy ellenőrzőpont volt hátra. Előtte viszont egy roppant kemény szakasz következett, de lehet csak a lábam miatt éreztem annak.
Megérkeztünk az utolsó pontra, ittunk is ettünk is egyet, aztán nekiindultunk az utolsó távnak. Ez már jóformán csak ereszkedés volt le Maglódra. Kegyetlen hosszúnak tűnt, de végre beértünk a célba. Megkaptuk a legfontosabb pecsétet, ami a túra teljesítését jelentette és a hozzátartozó emléklapot. A rendezők jóvoltából elfogyasztottunk egy finom gulyást. A Vármegyés dalárda biztosította a jó hangulatot.
Fáradtan, de pozitív élményekkel indultunk haza.

Köszönjük a rendezést és a lehetőséget, és hogy részt vehetünk rajta. Jövőre megpróbálkozunk a teljes túra 44 km-es távjával.